Kevään rempat

Pressun alta paljastui taas veneen verran nikkaroitavaa. Vappuaattona venetohtori kävi kääntymässä, jonka seurauksena Vesi-Veijo vietti tovin telakalla. Klonksuva nostoköli on sen luokan riski, että ammattimies sai purkaa ja koota sen telakalla uusiksi. Samalla pohjaan vedettiin uudet myrkkymaalit. Oviluukut näyttävät talven jälkeen täysin säiden runtelemilta. Perämies hioo ja maalailee niitä ensihätään, mutta uudet luukut ovat jo myös työnalla. Visio olisi tehdä yläluukulle yökäyttöön vaihtoluukku, jossa on hyttysverkko.

Suurimpana kevään urakkana on ”sähköt uusiksi”. Sivuvalojen vaihdossa vihreä piti vaihtaa kahteen kertaan, koska ensimmäinen yritys vioitti koko lampun (messinkiruuvit ovat pehmeitä). Kaikenlaisia upotettavia kytkinpaneeleita löytyy jos jonkinmoisia, mutta Vesi-Veijon pieneen ja pelkistettyyn Joe17-muottiin semmoista ei saa mitenkään laitettua. Venekauppojen ja internetin kootuista palikoista kapteeni väsää ihka uutta sähkökeskusta.

20140601_sahkokotelo

20140601_sahkokotelo2

4 thoughts on “Kevään rempat”

  1. Mukava, että tarinaa jatkuu. Miten kölin ongelmat ilmenivät?

    1. Viime kaudella tuli kiinnitettyä huomiota siihen että veneen keinuessa kuului lonksuntaa kölin suunnalta. Lonksuntaa lukuunottamatta muita oireita ei (vielä) ilmennyt, mutta kölin akseli oli repeytymässä irti (Joessahan on kippaava köli). Nyt korjauksen jälkeen köli on huomattavasti raskaampi nostaa, mutta eipähän lonksu enään.

  2. Onko tuo kovin yleinen vaiva Julleissa? Kuka tuon korjaustarpeen arvion teki? Entä missä teetit työn, millainen kustannus tuosta tuli?

    1. Enemmän olen kuullut/lukenut valituksia kölin jumimisesta josta mekin näköjään nyt kärsitään. Raskasta kippaavaa köliä on näköjään vaikea saada optimikuntoon. Lonksumisen myötä oli oma päätös että köli pitää tarkistaa ja kun sitä oli avattu niin tuo akselin repeytyminen huomattiin. Hintaa operaatiolle joitain satoja ja se teetettiin Sipoolaisella ML-Tuningilla http://www.venekorjaamo.fi/

Kommentointi on suljettu.